3 månader

15 oktober 2008

Lillkillen fyllde tre månader (!) i söndags, och idag var det dags för kontroll och vaccination på BVC. Han har stuckit iväg i längd (65 cm, fast hur exakt det är vet jag inte förstås så som det sprattlas när man ska mäta) men hans viktkurva som tidigare gick spikrakt uppåt har nu planat ut, så han ligger "bara" +1 SD över medelkurvan nu (6520 gr). Ungefär vad jag hade väntat mig, hans kläder i strl 62 är bra på längden men ganska breda, så han håller väl på att bli lång o smal :)

Sprutan gick oxå bra, han gnällde bara lite precis när hon stack men sen var det ingen fara. Han har iofs sovit nästan hela tiden sen dess, så lite påverkad är han nog. Hoppas han inte får feber bara, det kan vi klara oss utan.

Dock känner jag att jag har ett litet BVC-problem. I somras när W var nyfödd och vi gick varje vecka fick vi träffa olika sköterskor varje gång, eftersom vår ordinarie var på semester. De senaste tre gångerna har vi fått träffa henne, men nu är hon sjukskriven en månad framöver så idag var det en ny igen.. Hon var dessutom inhyrd och verkade inte ha koll på nåt, så det kändes ju inte som att det var någon idé att diskutera sina funderingar med henne.. Inte för att det är nåt fel med W utan allt går ju jätte-bra, men man skulle ju vilja prata lite om hur han utvecklas och så. Men det är ju inte så lätt när man aldrig får träffa samma! På tre månader har vi haft fem olika sköterskor, varav två inhyrda.. Dessutom tycker jag inte att vår ordinarie är jätte-bra; ok det är inget fel på henne men hon är så sävlig och det går liksom inte att ha nån diskussion. En av sköterskorna vi träffade i somras som jag oxå pratat på telefon med är jätte-bra, jag undrar om man kan få byta? Försökte ta upp det med hon som har hand om det administrativa men hon sa bara att vår vanliga skulle vara tillbaka nästa gång så det var inga problem. Men om man är sjukskriven en månad känns det väl som att man inte kan veta hur det blir framöver, och jag vill absolut inte behöva träffa ytterligare en ny! Är jag fånig som vill byta? Just nu känns det iaf som att man inte har nån nytta alls av att gå till BVC..

2 kommentarer:

Ellen B sa...

Du är absolut inte fånig som vill byta! Den där sävligheten är ju fruktansvärt irriterande. Man vill ju inte bara höra att oengagerat "allt är normalt" när man frågar om något!

Jojo sa...

Trist att ni har det så rörigt på BVC, förstår att det känns jobbigt. Försök byta, det borde väl gå. Vi har en jättebra bvc-tjej så det känns som att jag kan ringa när som helst och fråga om meningslösa små grejer. Tur att sprutan gick bra och det bara blev lite gråt, när Bea får spruta skriker och gråter hon i högan sky :(

Antal besökare: Idag:
Design of Open Media | To Blogger by Blog and Web