Möhippa!

28 april 2009

Jag har ett visst kontrollbehov, det får jag väl erkänna. Därför kände jag mig inte alls nöjd när jag i lördags morse blev väckt kl 8 av att G kom in med telefonen. Nog för att jag fått lite sovmorgon, men jag hade varit på återträff med jobbet kvällen innan och inte kommit i säng i tid alls. Trött var jag alltså. Dessutom hade jag INTE räknat med att det skulle bli möhippa DEN HÄR helgen! Det skulle ju bli den 9 maj, det hade jag bestämt :) Tydligen är det dock inte den blivande bruden som bestämmer sådant, utan det var bara att snabbt pallra sig upp och packa ihop lite grejer enligt instruktioner.

Sen bar det av hem till vännen i Billdal där det serverades frukost. Jag fick dock äta snabbt eftersom jag sen skulle in i deras hemmastudio och spela in en låt (kent - Gravitation). Som tur var kan jag ju den rätt bra :) "Studiomannen" och jag har tidigare haft ett band ihop, så det var en känsla av gamla tider. Sen fick jag klä på mig kostym, solglasögon och gitarr (efter lite mer frukost och viktigast av allt - bubbel!) och ge mig ut i det strålande solskenet bland de gårdsstädande grannarna för att spela in en video till låten. Haha, det ser jag fram emot att få se resultatet av!

Därefter åkte vi tillbaks in till stan för publunch. Det visade sig då att även G blivit kidnappad (och W överlämnats till mormor) och att detta var en gemensam programpunkt. G och jag fick agera quizledare och läsa upp ett antal frågor som våra vänner konstruerat. Dessutom förväntades vi kunna komma med de rätta svaren, något vi lyckades med på de flesta frågor men dock inte alla!

Den obligatoriska (?) motionsaktiviteten bestod av en runda frisbeegolf i Skatås, något som visade sig inte vara vår starka sport direkt.. Men solen sken, ölen var god och sällskapet trevligt! Vad mer kan man önska sig?

Nästa stopp var på McDonalds vid Scandinavium, där jag blev försedd med en "Happy kentbox" och en 100-lapp med instruktionen att sätta ihop ett Happy kent-meal. Eftersom jag under min tid på McD livnärde mig på (dubbel) cheeseburgare och jordgubbsmilkshake fick det bli det + glass till hela gänget. Sista kronan gick till Ronald McDonald hus :) Till detta ingick även en flaska bubbel, kan varmt rekommenderas!

Sen var vi hemma hos A och åt god middag och pratade strunt. Vid det laget var jag rätt mör men lyckades gaska upp mig igen lagom till att det var dags för utgång på Avenyn. Stället var väl inte riktigt vår stil om man säger så, men vi hade gratis inträde och drinkarna var goda! Vid tvåsnåret hoppade jag till slut in i en taxi och kunde pusta ut efter en härlig dag. Tack alla som var med, ni är bäst! Dock särskilt roligt att V kom från Malmö och A från Stockholm!!

2 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Vilken mysig möhippa!

Sorken sa...

Ah vad trevligt det later.

Antal besökare: Idag:
Design of Open Media | To Blogger by Blog and Web