Hard core löpning

28 april 2009

Till saken med möhippeplaneringen hörde även att jag i söndags var anmäld till Näsetloppet, en kvartsmara (10,5 km) ute i mina hemtrakter. Därför trodde jag att jag skulle slippa vara ute och slarva natten innan, men ack vad jag bedrog mig! Envis som jag är så sprang jag naturligtvis ändå. Kände mig ändå hyfsat fräsch, om än lite uttorkad och hungrig.

Redo att ge mig iväg - jag ser väl ändå ganska pigg ut?

Brorsorna var med och sprang oxå, och även om T stack iväg rätt snabbt (varför är han snabbare än jag utan träning??) så hängde J och jag ihop rätt länge. Vi gick ut bra och hade fina kilometertider de första 4 km. Sen gjorde jag misstaget att dricka vatten, vilket resulterade i håll och lätt illamående. Därefter gick det sämre men jag tog mig i mål på under omständigheterna imponerande 1.05. Tog emot min medalj och vek mig sekunden efter över ett staket och spydde! Insåg inte hur dåligt jag mådde förrän jag stannade... Men nu har man gjort det oxå, det var en ny erfarenhet må jag säga!

0 kommentarer:

Antal besökare: Idag:
Design of Open Media | To Blogger by Blog and Web