12 månader

25 juli 2009

Jag lovade ju en liten "statuslista" över läget för herr W efter 1 år. Here it goes!

♥ Går som en kung, nog det roligaste han lärt sig nånsin om man ska döma av hur stolt han är :)
♥ Har faktiskt börjat krypa lite, lite. Åla sig fram är ju för bebisar (även om det fortfarande funkar) och kan man inte ställa sig upp utan nåt att hålla sig i så får man ju försöka ta sig till närmaste bord/stol/mamma :)
♥ Kan peka och trycka på knappar med ett finger
♥ Dricker ur vällingflaskan själv (det kunde han nog innan oxå men är man bortskämd av sina föräldrar så är man)
♥ Kan låta som ALLA djur - de låter nämligen likadant! Älskar hundar och blir alldeles till sig så fort ett djur dyker upp
♥ Är fullkomligt tokig i bilar och annat med motor, ju större desto bättre
♥ Har nu 6 st små vassa tänder
♥ Pratar och babblar dagarna i ända, men det enda som låter som "riktiga" ord är väl typ "mamma" och "nej"
♥ Förstår rätt så mycket av vad man säger, iaf när han själv vill..

Ja, det är en stor liten kille jag har nuförtiden! I torsdags var vi på 1-årskontroll hos tant doktorn på BVC, herr W fick förstås med beröm godkänt :) Drygt 11,3 kg är klumpedunsen uppe i nu och 78,5 cm över havet sträcker han sig. Och inte ett pip gav han ifrån sig när han fick sista dosen av Pentavac. Duktig kille! Jag som hade oroat mig lite efter förra Prevenarsprutan vi tog för en dryg månad sen, då skrek han i högan sky! Men den gör tydligen mer ont, och så kanske han var lite bättre distraherad den här gången, vad vet jag. Skönt att det gick bra iaf!

0 kommentarer:

Antal besökare: Idag:
Design of Open Media | To Blogger by Blog and Web