13 månader

19 augusti 2009

Inser att jag bloggar alldeles för sällan när det typ bara är 4 inlägg sedan 12-månaderslistan... Men jag får skylla på att jag inte fått så mycket datortid sedan vi flyttade in datorn i vårt sovrum (utan att flytta ut herr W). Nu har vi visserligen två datorer, men ändå... Jag är iaf duktig på att uppdatera facebook! ;)

Trodde inte att jag skulle ha så mycket nytt att rapportera om lillkillens utveckling, men det händer ständigt nya saker! Till hans lista över färdigheter kan numera läggas:

♥ Står och går stadigt
♥ Ställer sig upp själv utan något att hålla i
♥ Sitter på huk och står på tå
♥ Klättrar upp på mitt nattduksbord (eller heter det nattygsbord??) och sätter sig där (det är ganska lågt)
♥ "Dansar" till sina musikspelande leksaker, som han f.ö. trycker igång så ofta han kan, helst flera samtidigt (ni som sett min film på fb vet vad jag menar!)
♥ Har börjat träna på att äta själv men det blir mest kladdigt
♥ Sover sedan igår i eget rum
♥ Börjar försöka säga riktiga ord mer och mer. Just nu tränas det hårt på "lampa" - "baba" eller "pa" blir det oftast. "Mamma" funkar men "pappa" är hemskt svårt..
♥ Kan peka på sig själv när man frågar "Var är W?"
♥ Bär runt på allt han orkar lyfta
♥ Kastar bollar så de studsar
♥ Favoritsysselsättning: plocka i och ur saker ur lådor, väskor, kartonger etc.

Och världens sötaste kille är han förstås fortfarande!

0 kommentarer:

Antal besökare: Idag:
Design of Open Media | To Blogger by Blog and Web